Csomagküldési megoldás
eseti, szerződéssel nem rendelkező
megbízók részére

E-box GY.I.K.

1. Több e-mail címmel is regisztrálhatok?
Igen.
2. Kell címkét nyomtatnom a csomagomhoz?
Nem, futárunk viszi az előre elkészített etiketteket, melyeket az árufelvételkor a csomagokra rögzít.
3. Mennyibe kerül egy csomag szállítása?
Egy adott szállítás fuvardíját a kiválasztott szolgáltatások és a küldemény összsúlya határozza meg. A „Fuvardíj kalkulátor” menüpont segítségével bármikor kiszámítható a várható fuvardíj. A „Feladom a csomagom” menüpontban rögzített megbízás végén a felület kiszámítja a ténylegesen fizetendő díjat. A szállítás díj kifizetése az árufelvétel során esedékes, amely összeg futárunknál készpénzzel vagy bankkártyával is kiegyenlíthető.
4. Mikor és hogyan kell kifizetnem a szállítási díjat?
A szállítás díj kifizetése az árufelvétel során esedékes, amely összeg futárunknál készpénzzel vagy bankkártyával is kiegyenlíthető.
5. Hogyan és milyen formában kapok számlát a kifizetett fuvardíjról?
Az árufelvétel reggelén a „Feladó adatok”-nál regisztrált e-mail címre küldünk egy ún. díjbekérő dokumentumot, az elektronikus számlát pedig a fizetés és áru felvételét követően küldjük, ugyan erre az e-mail címre.
6. Biztosít a Express One csomagolóanyagot a feladás mellé?
Nem, a csomagolásról a feladónak kell gondoskodnia.
7. Vállalják-e törékeny áru szállítást?
Igen, azonban a feladó feladata gondoskodni a küldemények szállításra alkalmas címzéséről és a tartalom jellegéhez igazodó, azt megfelelően védő, biztonságos csomagolásáról. Törékeny esetén a külső csomagolás sértetlensége esetén kártérítés még abban az esetben sem jár, ha a belső csomagolás elégtelensége miatt a csomag tartalmának egy része sérült. A belső csomagolásnak olyannak kell lennie, hogy megvédje a küldeményt a külső hatásoktól, illetve fixen tartva megakadályozza annak elmozdulását.
8. Feladható raklapos küldemény is a felületen keresztül?
Nem, csak csomagos küldemény rögzíthető a felületen keresztül. A feladható küldemények körét, a súly- és mérethatárokat, valamint a szállításból kizárt termékek körét „Általános Szerződési Feltételek” tartalmazza. Általános Szerződési Feltételeinkhez elérhetősége: http://expressone.hu/public/tof_Hungary_ASZF.pdf
9. Mekkora lehet egy küldemény maximális súlya és mérete?
Egy darab csomag maximális súlya 31,5 kg lehet. Maximum 15 darab csomag küldhető egy címre, de a csomagok összesített súlya maximum 150 kg lehet.
Az egy címre feladott dobozos küldemények mérete nem haladhatja meg a 115cmx55cmx55cm-t.
10. Mi a maximálisan beszedethető utánvét összege?
A kézbesítés során maximum 1 000 000 Ft utánvét beszedését vállaljuk készpénzben vagy bankkártyával fizetve.
11. Hogyan juthatok hozzá a beszedett utánvéthez?
A beszedett utánvét összegét a kézbesítést követő munkanapon utaljuk a „Feladó adatok”-nál rögzített bankszámlaszámra.
12. Tudok utánvétes küldeményt feladni külföldi címzettnek?
Nem, eseti megbízóink számára utánvét beszedés csak belföldi szállítás mellé rendelhető kiegészítő szolgáltatásként.
13. Biztosítva van a küldeményem, és ha igen, milyen értékben?
A küldeményeket 100.000.-Ft nettó áruértékig automatikusan biztosítjuk. 100.000.-Ft felett a felülbiztosítás a megbízó feladata.
14. Milyen külföldi célországokba tudok csomagot küldeni? Milyen határidővel vállalják a külföldi szállítást?
Az Eurodis nemzetközi hálózatának tagjaként mára Európa közel teljes területére kiterjedően szállítunk export küldeményeket. Az elérhető célországok listáját és a hozzájuk tartozó átfutási időt (tranzit időt) a következő linken tekinthetik meg: http://expressone.hu/szolgaltatasaink/nemzetkozi-szallitas/
15. Kapok értesítést arról, hogy mikor jön a futár felvenni a csomagomat?
Igen, az árufelvétel napján, a reggeli órákban e-mailben értesítjük a felvétel tervezett 2 órás időablakáról, valamint a futár elérhetőségeiről.
16. Kap valamilyen értesítést a címzettem a szállításról?
Igen, belföldi megbízás rögzítése során választhat sms és/vagy e-mail értesítés kiegészítő szolgáltatásaink közül. A szállítási díj tartalmazza az értesítések kiküldésének költségét.
Export szállítás esetén nincs lehetőség értesítők küldésére.
17. Miről informálják az értesítések a címzettemet?
Az sms és e-mail értesítések tartalmazzák a várható kézbesítés 2 órás időablakát, futárunk elérhetőségét, az utánvét összegét, a csomagok számát, valamint egy linket, melynek segítségével módosíthatják a kiszállítás címét vagy idejét.
18. Kapok valamilyen értesítést, ha megkapta a címzett a csomagot?
Nem, azonban a „Megbízásaim áttekintése / Csomagkövetés” menüponton keresztül küldeményenként megtekinthetőek a küldemény státuszára vonatkozó információk.
19. Hány alkalommal kísérlik meg az árufelvételt?
A kézbesítéssel ellentétben csak egy alkalommal. Amennyiben futárunk nem tudja felvenni az árut a megbízást követő munkanapon, abban az esetben új megbízást kell adnia a felületen a tervezett árufelvételt megelőző munkanapon.
20. Hány alkalommal kísérlik meg a kézbesítést?
Az első kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén egy alkalommal azt ingyenesen megismételjük, tehát kétszer.
21. Van lehetőség arra, hogy a kiszállítással egyidejűleg felvegyenek egy csomagot a címzettemtől és visszaszállítsák hozzám?
Nem, eseti megbízóink számára nem elérhető visszáru szolgáltatásunk.
22. Több árufelvételi címet is rögzíthetek a felületen?
Igen, több árufelvételi cím is rögzíthető, amelyek közül az egyik alapértelmezetté tehető. Az árufelvételi cím megbízásonként módosítható.
23. Hol tudom nyomon követni a csomagomat?
A „Megbízásaim áttekintése / Csomagkövetés” menüponton keresztül küldeményenként megtekinthetőek a küldemény státuszára vonatkozó információk.
24. Mi a teendőm, ha a visszaigazolásban szereplő felvételi napon mégsem tudom átadni a csomagomat szállításra?
Kérjük, hogy az árufelvétel törlése érdekében mielőbb jelezze ezt ügyfélszolgálatunknak (ne futárunknak) az ugyfelszolgalat@expressone.hu e-mail címen vagy a +36 1 8 777 400-as telefonszámon. A küldemény másik munkanapon való felvételéhez új megbízást kell adnia a felületen a tervezett árufelvételt megelőző munkanapon.
25. Elírtam valamelyik adatot, de már nem tudok módosítani. Mi a teendő?
Lezárt küldemény adatok nem módosíthatók. Tévesen rögzített adat esetén kérjük, hogy mihamarabb keresse fel ügyfélszolgálatunkat a +36 1 8 777 400-as telefonszámon és/vagy az ugyfelszolgalat@expressone.hu e-mail címen.
26. Mik a szállításból kizárt termékek?
A szállításból kizárt termékek körét Általános Szerződéseink tartalmazza. Általános Szerződési Feltételeinkhez elérhetősége: http://expressone.hu/public/tof_Hungary_ASZF.pdf
27. Rendszeresen adnék fel csomagot. Kaphatnék kedvezőbb árat?
Havi 40 megbízás felett kérje egyedi árajánlatunkat értékesítési osztályunktól:
ertekesites@expressone.hu; +36 1 8 777 420
28. Törölhető a regisztrációm?
Igen, ebben az esetben kérjük, hogy elérhetőségei megadásával jelezze szándékát ügyfélszolgálatunk alábbi elérhetőségeinek bármelyikén:
ugyfelszolgalat@expressone.hu; +36-1-8-777-400